Sosyal
Sigorta İşlemleri Yönetmeliği’nin 29’uncu maddesinde, işverenin işyeri
bildirgesi ekinde Kurum’a vermesi gereken evrakları aşağıdaki gibi
belirlemiştir.
1) İşveren, işyeri bildirgesi ekinde
Kuruma vermesi gereken;
a) Daimi
mahiyetteki işyerlerinde, işyerinin adresini gösterir yerleşim belgesini,
b) Gerçek kişi
işverenler yönünden kendilerinin, tüzel kişi işverenler yönünden ise tüzel
kişiliği temsile yetkili kişilerin imza sirkülerini, bir ay içinde
Kuruma, elden vermekle veya posta yoluyla göndermekle yükümlüdür. İmza
sirküleri Kuruma verilmesi gereken kişilerin, Üniteye bizzat müracaat ederek
kimliklerinin tespitiyle birlikte imza beyanlarının alınmasını sağlamaları
halinde, (b) bendinde istenilen imza sirküleri artık istenilmez.
2) İşverenden iş alan alt işverenler,
Kanundan doğan yükümlülükleri başlamadan önce, işyeri bildirgesi hariç, birinci
fıkranın (b) bendinde belirtilen belgeyi ve asıl işverenle yapmış olduğu
sözleşmenin bir örneğini, Kuruma elden verir veya posta yoluyla gönderirler.
3) Birinci fıkrada belirtilen
belgelerin yanı sıra;
a) Tüzel
kişiler; hükmi şahsiyetin tescil edildiği Ticaret Sicil Gazetesini,
b) Adi
ortaklıklar; noter onaylı ortaklık sözleşmesini,
c) İhale
konusu işlerde; işin sözleşmesi veya işin üstlenildiğini gösterir idarenin
yazısı,
ç) İnşaat
işyerlerinde; yapı ruhsatının fotokopisi, varsa arsa sahibi ile müteahhit arasındaki
inşaat yapım sözleşmesi,
d)
Gerekli görülmesi halinde 18/2/2017 tarihli ve 29983 sayılı Resmî
Gazete’de yayımlanan Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi Genel Tebliği ekinde
yer alan sözleşme örneği, birinci fıkrada belirtilen sürede ve usulle verilir.